CCA a desfășurat cea de-a patra rundă de consultări publice privind selectarea unei companii de măsurare a audienței

Lun ,Martie 26, 2018 - 17:17

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a desfășurat, pe data de 26 martie 2018, cea de a patra rundă de consultări publice pe marginea Regulamentului privind procedura și condițiile de organizare și desfășurare a licitației pentru selectarea companiei care va efectua măsurarea cotelor de audiență, la care au participat furnizorii de publicitate, președintele și membri CCA.

Președintele CCA, Dragoș Vicol, în debutul ședinței, a adresat un cuvânt de mulțumire furnizorilor de publicitate care au dat curs invitației CCA, dat fiind faptul că sunt un element important, alături de alți jucători, în vederea definitivării regulamentului privind selectarea companiei care va efectua măsurarea cotelor de audiență. Regulamentul propus spre consultări a fost aprobat în varianta conceptuală și rezidă din obligativitatea Consiliului Coordonator al Audiovizualului de a se conforma art. 661 din Codul audiovizualului. Astfel, pe parcursul lunii martie au fost organizate trei runde de consultări publice, la care au participat radiodifuzorii care beneficiază în prezent de serviciile unui măsurător de audiență, casele de vânzări și agențiile de publicitate, radiodifuzorii care nu au beneficiat de serviciile unui măsurător de audiență și societatea civilă. Runda a patra este finală din seria consultărilor publice, respectiv, CCA urmează să definitiveze Regulamentul, ca acesta să corespundă practicilor europene în materie de măsurare de audiență, să fie respectat și creditat cu încredere.

Membrul CCA, Veronica Cojocaru, a menționat că scopul acestor runde de audieri și consultări publice este de a vedea care sunt viziunile participanților la piața publicitară asupra regulamentului propus.

Finalmente, CCA va prezenta varianta finală a Regulamentului privind procedura și condițiile de organizare și desfășurare a licitației pentru selectarea companiei care va efectua măsurarea cotelor de audiență, regulament care va fi aprobat în cadrul unei ședințe publice.

Serviciul Comunicare și relații cu publicul